מה שלא נשקל, לא מנוהל

מאזני גשר

סוגי מאזני גשר

מאזני גשר בור

מאזני הגשר נועדו לשקילת משאיות וכלי רכב כבדים. חברת "צח אורני" מייצרת את מאזני הגשר לפי תקני מידות ועומסים שונים המתאימים לצורכי הלקוח ולתנאי השטח הקיימים.

4d529b e8d62bf887b2468d854ac043912fafb6 mv2 d 2400 1600 s 2 2048x1365 1

מאזני גשר עילי

מאזניי גשר עילי הם הדגם הנפוץ ביותר בארץ ובעולם. במאזני גשר עילי מורכב הגשר על גבי מתמרים המוצבים בגובה של כחצי מטר מעל פני הקרקע והעלייה אליהם מבוצעת באמצעות מדרך גישה שיפועי (רמפה).

משקל גשר עילי
משקל בור
משקל גשר עילי בלילה
משקל גשר עילי בלילה
משקל גשר
משקל גשר
משקל בור

שרטוט הנדסי ע"י מהנדס ראובן אורני

מאזני גשר

מתמרים מהמתקדמים בעולם בעלי תקן בינלאומי OIML בעלי כושר שקילה משתנה.

ראש השקילה בעל תקשורת נתונים הישר לתוכנות הניהול השונות.

בצידי המשקל התקנה של מערכת LPR ,שקילה אוטומטית באמצעות מצלמה

וכן מערכת קוראת תגים  - RFID.

פלטפורמות / סיפוני שקילה:

הפלטפורמה חזקה ומסיבית הבנויה מקורות TT457 הנועדה לעבודות בעומסים כבדים.

תיבת חיבורים:

עשויה נירוסטה בה מותקן כרטיס אלקטרוני המעביר כוחות בין המתמרים תוך התממשקות

לכרטיס ניקוז מתקדם שמקנה תוצאות שקילה מדויקות בכל נקודה על פני הפלטפורמה.

מאזני גשר - כל מה שכדאי לדעת 

מאזני הגשר נועדו לשקילת משאיות וכלי רכב כבדים. חברת "צח אורני" מייצרת את מאזני הגשר לפי תקני מידות ועומסים שונים המתאימים לצורכי הלקוח ולתנאי השטח הקיימים. המאזניים ידועים באמינותם ובדיוקם, ומאפשרים שליטה מלאה על כמות הסחורה הנכנסת והיוצאת מהאתר. מאזני הגשר הם רכיב חיוני להגברת הביקורת המאפשר חיסכון כספי של ממש.

פתרון מותאם לעסקים ומפעלים

משאיות קלות וכבדות המובילות משא, מוגבלות במשקל שאותו הן יכולות לשאת. כשמעמיסים עליהן סחורה מכל סוג, קשה להעריך בסוף ההעמסה מהו המשקל הכולל. כדי לוודא כי אין חריגה שעלולה לסכן את הנהג והנוסעים בדרך, חשוב לשקול את המשאית לפני היציאה. לשם כך, נדרש משקל בגודל המתאים המסוגל גם להכיל משאיות ונגררים בגדלים שונים וגם לדייק בשקילה כדי לעמוד בתקנים הנדרשים. לאחר הערכת המשקל ואישור הממונה, המשאית יכולה לצאת לדרך עם התכולה שעליה.

סיבה נוספת חשובה לא פחות להצבת מאזני הגשר בכל אתר בו נכנסת ויוצאת סחורה, מתייחסת לניהול ובקרה של הכמויות המוזמנות. במצב בו אין באתר את מאזני הגשר לביקורת פנימית, הלקוח "סומך" על הספק כי כמות החומר שהוזמנה היא אכן הכמות שהלקוח קיבל בפועל. פעמים רבות קיים "פחת" הנובע מחוסרים של בין חצי טון לטון ואף יותר. חוסרים אלו מתורגמים לעיתים למאות עד אלפי שקלים בכל שקילה.

תוכן עניינים

 

הפתרון לשקילת משאיות מדויקת

מאזני הגשר הם מערכת מאזניים העשויה מבטון המותקנת באתר שממנו יוצאות ונכנסות המשאיות. בצידי המאזניים נמצאים לוחות שעליהם מותקנים כרטיסים אלקטרוניים המעבירים כוחות בין המתמרים. הנתונים עוברים מהכרטיסים לכרטיס ניקוז מתקדם, שעליו מוצגות תוצאות השקילה בנקודות השונות של המאזניים.

בניית מאזני שקילה לפי הצורך

מאזני הגשר בנויים מפלטפורמות שקילה גדולות וניתן לחלק אותן לשתי סוגים. מאזניים עיליים הנמצאים מעל פני האדמה. מאזני שקילה שקועים, הנמצאים בתוך האדמה כאשר הפנים שלהם בגובה הקרקע. בנוסף לכך, ניתן להזמין מאזני שקילה בגודל המותאם לצורך. החל מ-9 מטר לשקילת רכבים ומשאיות קטנות ועד ל-24 מטר ואף יותר.

מי משתמש במאזני שקילת משאית?

מאזני שקילה למשאית משמשים מגוון רחב של לקוחות מענפים שונים: בעלי מפעלים, מחצבות, רשויות וקיבוצים, בעלי מרכזים לוגיסטיים, מפעלי ייצור, נמלים, חברות בנייה ומחסני ברזל שמהם יוצאים רכבים מסחריים ומשאיות עם מטען מידי יום. מאזני השקילה מותאמים לצורכי בעל העסק ומאפשרים לו להתנהל בשקט נפשי ולדעת שהמשאיות עובדות לפי התקן הנדרש. לפני התקנת המאזניים חשוב מאוד לבצע מיקום שטח במפעל או באתר הלקוח בו יונחו המאזניים, זאת על מנת לייעל את העבודה ולענות על צורכי הלקוח.

מערכת מחשוב מתקדמת

כיום קיימים מגוון מערכות מחשוב עבור מאזני הגשר, החל מתכנות פשוטות המותקנות על מחשב מקומי עם אפשרות להדפסת התעודה לנהג, ועד לתוכנת סקייל-נט המיועדת לשקילה אוטומטית בענן ללא צורך במגע יד אדם (חוסך את עלויות השוקל) וכן שקילה מרחוק ודרך הנייד. באמצעות המערכת החכמה מתבצע ניהול ומעקב קפדני של כלל השקילות, כולל הפקת דוחות למנהלים, שמירה של כלל התעודות בענן ועוד.

ניתנים לניוד

את מאזני הגשר למשאיות ניתן לשכור לתקופות קצרות או לשנים רבות בהתאם לבחירת הלקוח וכן ניתן גם לרכוש ולנייד אותם בעת הצורך מאתר אחד לאחר. בכל אחד מהמקרים בעל העסק צריך להיערך מבעוד מועד ולהבין את היקפי העבודה הנדרשים, כמות וסוגי המשאיות העוברות במפעלו והמיקום שבו יונחו המאזניים. במקרים מסוימים כאשר המאזניים קצרים ניתן לבצע שקילה בשני חלקים. בחלק הראשון תישקל המשאית עצמה ולאחר מכן הנגרר. חשוב להיעזר באנשי מקצוע כדי לתכנן נכון את בחירת המאזניים והנחתם באתר.

מאזני גשר
מאזני גשר

מאזני גשר לענף הבניה

כל אתר בניה מהווה "יחידת רווח" עצמאית (יחידת רווח במובנה הכלכלי). כל סטודנט לכלכלה, ואפילו בשנת לימודיו הראשונה, יידע להסביר כי ביחידת רווח מחשבים הן את כל מה שנכנס, הן את כל מה שיוצא ורק לאחר מכן מחשבים את הרווח.

- אבל

כיצד מחשבים משאית ברזל שעליה מטען של כ-40 טונות ברזל?

- וכיצד בודקים משאית בטון הנושאת מטען של 9 קוב בטון?

- והאם אפשר בכלל לבדוק האם הסילו של הגבס נלקח מהאתר כשהוא מרוקן לחלוטין או שמא נותרו בו עוד כ-600 ק"ג חומר?

- וכמה חול יש במשאית חול לריצוף?

- כמה עולה פינוי פסולת?

- מהי הסטייה המותרת בחוק?

שאלות אלה ורבות נוספות נשאלות בכל יום ונשארות פעמים רבות ללא מענה ראוי. הן נותרות ללא מענה כיוון שמספר התירוצים וכמות העכבות בענף הבנייה גדול לא פחות וקל יותר לברוח מעיסוק במה שלא נעים מאשר להתמודד עמו.

למשל, אחת הבעיות הנפוצות באתרי בנייה ובקרב ספקי חומרי בנייה ומי שבודק אותם ואשר קשה למצוא להן פתרון איכותי היא בעיית הפרשי המשקל:

כמה קוב חומר נכנס ביציקה?

מדוע יש יותר ברזל מאשר בכתב החומרים?

מהו ההפרש המותר בברזל לבניין בין הנתון שמספק הספק לבין הכמות שנמצאת בביקורת באתר (לא, זה לא 3%)?

מדוע צריך להזמין עוד טיח אם עברנו כבר מזמן את הכמות הנדרשת?

אלה שאלות נפוצות ששואלים שוב ושוב בודקי ספקי החומרים באתרים ואין להן מענה מלא ומקצועי בשל מחסור בידע לגבי הפרשי משקל מותרים בחוק ודרכי חישוב של החשבון הסופי לתשלום הנשלח ללקוח.

ובכל-זאת, כמה חברות הפשילו שרוולים, בחשו בקדירה, בחנו היטב את הנתונים והצליחו להביא לחיסכון של מיליוני שקלים באתרי הבניה שלהן.

וזה בדיוק מה שאנו מציעים. אנו, בצח אורני, מציעים לכם את הכלי האולטימטיבי לביקורת וחיסכון של מיליוני שקלים בכל אתר בניה: מאזני גשר לשקילת משאיות.

מאזניי גשר לשקילת משאיות באתר בניה הם הכלי היעיל, האמין והמהיר ביותר למענה על מגוון השאלות העולות לגבי ההפרש הנצחי הקיים בין כתב החומרים לכמות החומרים בפועל. בניגוד להנחה הרווחת, הפרש זה אינו מחויב המציאות ואפשר בהחלט לצמצם אותו ואף להעלימו כליל באמצעות ביקורת אמינה ושימוש נכון ורציף במאזניי גשר.

מאזניי הגשר לשקילת משאיות מיישמים שלושה יעדים חשובים עיקריים:

1. "יישור" או סילוק של כל הגנבים המספקים חומרים לאתר.

2. מציאת טעויות אצל הספקים השונים (מטעויות תמיד מפסידים).

3. ספירת הכסף "הקטן" (הפרשי משקל חוקיים והפרשי משקל קיימים).

שלוש התופעות הללו מהוות בעיות אמיתיות לקבלנים באתרי בנייה ולמנהלים ובדרך-כלל הם אינם יודעים כיצד להתמודד עמן בשל מחסור בכלים לבדיקת המשקלים ומחסור בידע מקצועי.

ראשית, ועל מנת לסדר מעט את הנתונים, יש לדעת כי הפרש השקילה המותר הקבוע בחוק בין ספק ללקוח עומד על כ-0.5% בלבד. הפרש זה נכון לכל החומרים הנמכרים על פי שקילה: ברזל, טיח, חול, חומרי מחצבה ועוד.

גם בבטון, אף שאינו נמכר לפי משקל, קיימת טבלה המקשרת בין קוב למשקל והתקנות אינן מאפשרות סטייה של מעבר ל-1%.

סיבות נפוצות להפרשי שקילה:

1. גניבות באתרי בניה

פעמים רבות נדמה לנו כי אנו מקבלים מן הספק לאתר הבנייה כמויות בחסר אך אין לנו יכולת לבדוק את הנתונים ואת הספקים. זאת ועוד, לפעמים חלק מן הגנבות מתגלות רק לאחר פריקת הסחורה ושקילתה. לעתים נדירות, כדי לשכך את חשדנו, אנו שולחים חלק מן המטען לשקילה חיצונית ודווקא אז השקילה אינה מגלה דבר והספק נמצא ישר כסרגל. שקילה חיצונית מדגמית אינה יעילה במיוחד ומשמשת בעיקר מעין נחמה עצמית. לעתים נדירות בלבד יימצא הפרש משמעותי שיצדיק את הנסיעה והזמן שהושקעו בהגעה לשקילה.

2. טעויות בהספקת חומרים

"מי שאינו עושה - אינו טועה". כאשר אדם מוצא חוסר הוא יבדוק שבע פעמים עד שיגלה ממה הוא נובע. לעומת זאת, כאשר נשאר לו עודף, הוא יתעלם בדרך-כלל ולא "יהפוך עולמות" כדי לאתר את מקור העודף. זהו טבע האדם. כך גם בענף הבניה. ספק אשר שולח ללקוח בטעות עודף בחומר - יגלה מיד את הטעות וידאג לתקנה (או לקזזה במשלוח הבא). מערכות הבקרה ללקוח יגלו מיד את החוסר וידאגו לתקנו, כי לשם כך נועדו מערכות הבקרה – לגלות חוסרים. לעומת זאת, כאשר נוצר עודף משייכים אותו ליעילות המערכת ולייצור עודף ולא לחוסר שנשלח בטעות ללקוחות. רק לאחר שהעודף ממשיך וגדל ו/או כשהלקוחות צועקים - רק אז בודקים את הטעויות הגורמות לעודף אצל הספק. רק אז מתגלית הטעות.

3. הכסף "הקטן"

כמות החומרים הנכנסת לאתר הבניה עולה כסף רב. כל חיסכון ומעקב אחר הפרשי המשקל מול הספקים מאפשרים לאתר, לעקוב ולצמצם את החוסרים הנוצרים. מאזניי גשר המוצבים באתר מכוילים על פי החוק ויגלו כל פער קיים.

כאמור, הפרש השקילה המותר הקבוע בחוק בין ספק ללקוח עומד על כ-0.5%.

אנו, חברת צח אורני, נספק ללקוח את מאזני הגשר, נעניק הדרכה מקצועית ונכונה על אופן השימוש במאזניים ונדריך את הלקוח בכתיבת נוהלי השימוש והמעקב אחר תוצאות השקילה. באמצעות עבודה נכונה במאזניים יוכל הלקוח לחסוך ב"הפרשים הקטנים" לבדם (כלומר, אלה שאינם נובעים מגניבות או מטעויות) כשני אחוזים מהחומרים הנכנסים לאתר. זהו רווח נקי ללקוח.

בברכה, צח אורני.

3a37ca 43a5efc39e02486ba4e0faa838ebfa2c mv2

שאלות נפוצות

מאזני גשרים מציעים מספר יתרונות עבור שקילה של משאיות. ראשית, הם מספקים מדידות משקל מדויקות ואמינות, מבטיחות עמידה בדרישות החוק ומונעות עומס יתר. שנית, מאזני גשר עמידים מאוד ויכולים להתמודד עם עומסים כבדים ושימוש תכוף, מה שהופך אותם למתאימים לפעולות בנפח גבוה. בנוסף, מאזני גשרים מתוכננים לעמוד בתנאי מזג אוויר קשים, מה שהופך אותם מתאימים להתקנה חיצונית. הם מציעים גם תהליכי שקילה נוחים וחוסכים בזמן, שכן ניתן לשקול משאיות ללא צורך בציוד נוסף או טיפול ידני במטען. 

כן, מאזני גשרים רבים מאושרים ומאושרים על ידי גופי רגולציה מקומיים, מה שמבטיח שהם עומדים בתקנים הדרושים לשקילה מסחרית. מאזניים אלו עוברים לעיתים קרובות כיול תקופתי כדי לשמור על דיוקם ותאימותם לדרישות החוק. שימוש במאזני גשר מאושרים לעסקאות סחר מספק ביטחון ושקיפות במדידות משקל, הבטחת שיטות עסקיות הוגנת ומניעת כל מחלוקת או נושאים משפטיים הקשורים לאי התאמה במשקל. 

כן, הם מגיעים באורכים וברוחבים שונים, המאפשרים גמישות בטיפול במשאיות במידות שונות. בנוסף, מאזני גשרים מציעים מגוון של יכולות משקל, המבטיחות שהם יכולים לשקול במדויק משאיות קלות וכבדות כאחד. ניתן לכלול גם אפשרויות התאמה אישית, כגון הוספת רמפות או מסילות צד, כדי לשפר את הבטיחות וקלות השימוש. על ידי בחירה בגודל ובקיבולת המשקל הנכונים, עסקים יכולים להבטיח כי משקל הגשר מתאים לצרכי השקילה הספציפיים של המשאית שלהם. 

תחזוקה שוטפת חיונית כדי לשמור על מאזני גשרים במצב אופטימלי. זה כולל בדרך כלל ניקוי שגרתי של הפלטפורמה כדי להסיר פסולת, לכלוך או כל חומר שעלול להשפיע על דיוק השקילה. יש צורך גם בבדיקה של תאי עומס ורכיבים אחרים לאיתור נזק או בלאי. מומלץ לכיול את המאזניים מעת לעת על ידי איש מקצוע כדי לשמור על דיוק. בנוסף, התקנה נכונה ובדיקות סדירות על הבסיס ומבנה התומך חשובים כדי להבטיח את היציבות והתפקוד לטווח ארוך של מאזני הגשר. הקפדה על הנחיות היצרן והמלצות התחזוקה תסייע להאריך את תוחלת החיים של המאזניים ובהבטחת מדידות משקל מדויקות.

מאזני גשר